2016. augusztus 29., hétfő

Tour de Trieszt - 5.rész

Július 16. Szombat - 9.nap

Reggel korán ébredtem, 5 órakor, hisz valami furcsa kopogásra lettem figyelmes. Persze, mi is lehetett az, elkezdett esni az eső. Milyen meglepő!? Főztem egy kis teát, így legalább a hőmérséklet kicsit tűrhetőbb lett a sátorban. A vizet szépen levezettem a sátor egyik sarkába, így "kényelmesen" tudtam várni az eső végét. Sajnos hiába vártunk. Fél 10-kor kénytelenek voltunk elkezdeni pakolni és 10 óra után pár perccel elindultunk. Még indulás előtt felfedeztem, hogy a bringás cipőm öntudatra ébredt és új szellőzőnyílásokat hozott létre. Biztosan nem tetszettek neki a "finom illatok"!

A Napnak sajnos semmi nyomát nem láttuk. Esőben folytatódott tehát a túra. Sok autós dudált, integetett nekünk. Biciklisekkel nem is találkoztunk, csak olyanokkal, akik autóval szállították a járművüket. Természetesen az elkövetkező településeken mindenki megbámulta ezt a két eszelőst, akik az esőben tekertek. Stubica-nál válasz úthoz értünk. Itt kellett volna leforduljunk déli irányba, hogy a Plitvicei-tavak felé haladjunk. Mivel az időjárás semmit sem javult, úgy döntöttünk, megyünk tovább Karlovac irányába és ha eláll addig az eső, még mindig ott a lehetőség, hogy elinduljunk Plitvicére. Tovább haladtunk tehát a haza vezető úton. Karlovacra értünk, de még mindig esett az eső és hideg is volt. A legjobb párosítás! Megálltunk egy boltnál enni. Mivel már nem volt túl sok száraz ruhánk és felszerelésünk, eldöntöttük, hogy fedett szállást keresünk a városban.

A központban, egy információs irodában irányítottak el minket, a Hostel Na Putu diákszállásra. Mondanom se kell, milyen sokat kellett beszélnem a hölgynek. Amint beléptem az irodába, ronggyá ázva, vacogva, már lengette is a Hostel szórólapját és magyarázta, hogy itt van az épület pár méterre vissza. Megtaláltuk a szállást. Körbevezettek minket, lepakoltunk és már jöhetett is a frissítő zuhanyozás. Épp ideje volt már. Szinte luxusban éreztük magunkat, hiszen használhattunk mosógépet, volt egy jól felszerelt konyha, közösségi tér, TV és persze WC és tusoló, nem is egy! :)

Tusolás után jöhetett a jól megérdemelt pihenés, az esős tekerés után. Volt időm a csomagjaimat teljesen kipakolni, mindent megszárítani és ismét rendszerezve visszapakolni. Nem kellett tartanunk tőle, hogy éjszaka beázik a sátor! Késődélután még elmentünk bevásárolni, hogy itt tudjunk reggelizni. Mindent elkészítettem a reggeli indulásra, mivel 7-en voltunk egy szobában, nem akartam reggel 6-kor pakolni, hogy mindenkit felébresszek.
Fél 10-re már bújtunk is a kényelmes ágyakba. A lakók egy nagyobb csoportja, még ekkor kezdett el moziestet tartani, de szerencsére nagyon jó hangszigeteltek voltak a szobák.
Mire lefeküdtünk, az eső is kezdett végre elállni. Tehát ezen a napon, reggel 5-től 21:30-ig folyamatosan esett!

Július 17. Vasárnap - 10.nap

Reggel, persze mi ébredtünk fel elsőkként. Kipakoltunk mindent a konyhába és nekiültünk reggelizni. Meglepően kellemes idő fogadott minket kint, a tegnapihoz képest. Kicsit még borult volt az ég, de biztató volt, hogy már reggel fél 8-kor olyan meleg van, mint előző nap délután. Felkészítettük a bringákat az útra. Már csak a kulcsokat és az ágyneműt kellett (volna) leadnunk, de nem volt kinek leadjuk. A recepción nem találkoztunk senkivel. Valószínűleg később kezdtek dolgozni. Megvártuk a 8-órát, de még ekkor sem volt ott senki, de mivel előre fizettünk már az érkezéskor, a kulcsokat és az ágyneműt a recepción hagytuk egy széken.

Ha valaki Karlovacon jár és aránylag olcsó szállást szeretne, merem ajánlani ezt a helyet. 15 euróba került fejenként az egy éjszaka. Viszont ezért úgy gondolom mindent megkaptunk, amire szükségünk volt! A konyhában, az előző vendégek által ott hagyott tartós élelmiszerek, teák, tészták, akár felvágottak, stb., mind szabadon felhasználhatóak/elfogyaszthatóak! Egy szállodával ellentétben annyi, hogy itt egy szobában 7-8 fő alszik, viszont ennyi pénzért, nem hiszem, hogy találni lehet szállodai szobát!

8 órakor tehát elindultunk, végre teljesen szárazon! A város szélén azért még csak megálltunk egy boltnál, mert rájöttünk, hogy vasárnap van és nem akartunk kockáztatni, hogy nyitva lesznek-e később a boltok.
Az esőnek már csak kisebb nyomai voltak, de a Plitvicei-tavakhoz való kitérőről lemondtunk, hisz ott kis ösvényeken kellett volna bejárnunk hatalmas területet, ami valószínűleg ennyi idő alatt nem száradt fel! Helyette inkább módosítottam az útvonalat és Zágráb irányába indultunk.

Szélcsendben, újult energiával volt, hogy hosszabb időn át is, az eddigiekhez képest nagy tempót nyomtunk, elég könnyedén, erőlködés nélkül. A fővároshoz közeledve, egyre sűrűbben érték egymást a települések, tehát nem volt unalmas az utazás. Fél 12-kor végre megpillantottuk a nagy Zagreb táblát! Egyre kevesebb felhő volt az égen és nem volt panaszunk a hőmérsékletre se, ami közelített a 30-hoz!

Rögtön az első bevásárlóközpontnál finom illatok "csaptak" meg. Egy csevapos büfé üzemelt a parkolóban. Vettem is egy nagy adag csevapot ebédre. Haladtunk tovább a belváros felé. Hogy egyszerűbb legyen a tájékozódás, a Száva töltésén tekertünk, ami mentén a város nagyobb zöld övezetei voltak, elkerülve a betondzsungelt.

Jelenleg a két fasor között folyik a Száva és a vízszint még ettől a két fasortól is jó pár méterrel lejjebb helyezkedik el. Volt olyan év, ahogyan a képen is látható, hogy csak pár cm választotta el a Szávát a kiöntéstől!

A királyi ebéd! Persze a csevap gyorsabban fogyott, mint ez a vastag tortilla szerű dolog!

A folyóparton több helyen is padok voltak körbe rakva, tehát megálltunk ebédelni. Közben a sátrakat is ki tudtuk teríteni, hogy végre megszáradjanak. Ebéd közben egy bringás pár jött oda hozzánk. A férfinak ki volt lazulva a hajtókarja. Sajnos imbuszos anya fogta fel neki, amihez nem volt szerszámom, mivel az enyémhez sima csőkulcs kell. Azért megköszönte, hogy átnéztem a szerszámaimat, hátha tudok segíteni, majd elköszöntek tőlünk. Ebéd után, sátorhajtogatás, majd indultunk is tovább. Egy ideig még a töltésen mentünk, majd kénytelenek voltunk a város szívébe, kicsit beljebb menni, hogy ott kijuthassunk a külvárosa, Sesvete felé. Útközben persze találtunk "játékszereket" amiket muszáj volt kipróbálnunk.

Sajnos a hajtás része már nem működött túl jól, szinte semmi ellenállást nem produkált a hátsó kerék, egyik "bringán" sem :(

Ezután következett egy kicsit hosszas, unalmas városból való kijutás. Egy egyenes utcán haladtunk, de már vagy 8-10 km óta és még mindig kőkeményen a városban voltunk! A töltéstől való lekanyarodásunk és Zágráb külvárosának végéig kb. 20 km-t tettünk meg, azt hittük már soha sem lesz vége a városnak!

Az utunk további részében már nem sok nyoma volt a hegyvidéknek, egyre inkább síkabb területekre érkeztünk. A távolban azért még mindig látszott, hogy lesznek kisebb emelkedők, de koránt sem olyanok, mint a tengerpartnál.

Mivel a jó időnek köszönhetően elég jól haladtunk, Bjelovar irányába, fél 7 körül megpillantottam az útról egy nagyon jó sátorhelyet, ahol meg is álltunk és rögtön le is táboroztunk. A kaszáló terület ugyan közel volt a következő településhez (Rovišće) és az úttól sem volt túl távoli, de jó takarást biztosítottak, a környező kukoricások és fák, hogy még világosban sátrat állíthassunk.

Volt azonban egy váratlan meglepetésünk. Alig, hogy végeztünk a sátorállítással, egy nagy csapat kecskét tereltek el közvetlen mellettünk. 4-5 kisgyerek és egy felnőtt volt ott, természetesen köszöntünk nekik és mivel kedvesen vissza köszöntek, már nem is kérdezgettem, hogy probléma-e, hogy itt vagyunk. Ha zavarta volna őket, valószínűleg, rögtön el lettünk volna zavarva, de így arra jutottunk, hogy most már maradunk ezen a helyen éjszakára. Gumipókokból szárítókötelet is csináltam és a délutáni napfényben még kiteregettem.

Folytatás az utolsó résszel, pár napon belül!
... és a beígért Agárdi Rekus Találkozós beszámoló is hamarosan olvasható lesz!

A 9. és 10. napon gyűjtött kilométerek:

9. nap: 2016.07.16. Szombat - 56,37 km / 3 óra 19 perc
10. nap: 2016.07.17. Vasárnap - 137,78 km / 6 óra 53 perc

Útvonalak:

9. nap

10. nap
Természetesen városnézés és hasonlók nincsenek megjelölve a térképen!